Rapport for 0 respondenter på Det Digitale Kompetencehjul.
Rapporten præsenterer aggregerede resultater, der samler data fra 0 respondenter, der er indsamlet .
Hver søjle repræsenterer en kompetence med en mulig score på 0% til 100%. Jo højere score, desto stærkere er kompetencen.
TIP: Klik / tap på en søjle for at få flere oplysninger om denne kompetence
Information
Kommunikation
Produktion
Sikkerhed
Den samlede score repræsenterer en opsummerende af score på tværs af alle kompetencer og spørgsmål.
Fordeling på den samlede score
Scoren falder inden for området, fra % til %, der betragtes som kategorien: .
Digital professor
Digital lektor
Digital kandidat
Digital bachelor
Digital student
Digital nybegynder
Listen giver en oversigt over alle kompetencer, den gennemsnitlige score og fordelingen af respondenter grupperet efter deres score.
Score på kompetence
Taksonomi
Fordeling på kompetence
Evne til at identificere, lokalisere, hente, gemme, organisere og analysere digital information samt bedømme relevans og formål
Evne til at kommunikere, samarbejde, interagere med og deltage i virtuelle teams og netværk samt gøre brug af passende medie, tone og adfærd
Evne til at skabe, konfigurere og redigere digitalt indhold samt at løse digitale problemer og udforske nye måder at drage fordel af teknologien
Evne til at bruge digital teknologi sikkert og bæredygtigt ift. data, identitet og arbejdsskader samt at være opmærksom på juridiske konsekvenser, rettigheder og pligter
Score på kompetence
Taksonomi
Fordeling på kompetence
Evne til at formatere, organisere og gemme digitalt materiale, samtidig med at holde både sikkerhed og tilgængelighed for øje
Evne til at søge og finde digital information, navigere mellem mange online ressourcer og filtrere irrelevante oplysninger
Evne til at behandle, forstå og kritisk vurdere digital information, der sendes og modtages
Evne og lyst til at opsøge og drage nytte af selvbetjeningsløsninger på nettet
Evne til og interesse for at gøre brug af, udtrykke meninger eller på anden måde aktivt bidrage og gøre sig synlig i digitale miljøer
Evne til at bruge teknologier og medier til teamwork, koordinering og samarbejdsprocesser
Evne til at afstemme adfærd, tone, sprog og teknologi ift. konteksten og sociale relationer
Evne til at interagere gennem en bred vifte af digitale platforme, samt at være i stand til at vælge det bedste medie til at kommunikere med en specifik modtager eller gruppe
Evne til at skabe, sammensætte dele og modificere indhold i mange forskellige formater. F.eks. billeder, tekst, video eller lyd
Evne og vilje til at holde sig opdateret med den teknologiske udvikling og udforske nye digitale muligheder
Evne til at modificere eller skabe digitale løsninger, der helt eller delvist kan automatisere og udføre en opgave
Evne til at justere applikationer og enheder til egne personlige præferencer, samt løse tekniske problemer eller opgaver
Viden omkring gældende love og licenser for digital adfærd, information og indhold
Evne til at overvåge og beskytte sine personlige oplysninger på nettet, samt forstå konsekvenserne af personlige digitale fodspor
Evne til at identificere og beskytte følsomme data samt forstå forbundne risici
Evne til at passe på både sit fysiske og psykiske helbred i en hverdag omgivet af teknologi og medier
Score på kompetence
Taksonomi
Fordeling på kompetence
Viden er resultatet af assimileret information, der er opnået gennem læring. Viden er en bank af fakta, teorier, principper og traditioner relateret til et arbejde eller studie. Vi...
En færdighed er evnen til at løse en opgave eller et problem i praksis, mens instrumentel færdighed er evnen til at anvende en metode, et materiale eller et værktøj.
Indstillinger og holdninger repræsenterer måder at tænke på og motivation for handle. Derfor har de stor indflydelse på folks digitale aktiviteter. Her skal f.eks. forstås etik, væ...
Normalområdet bruges til at fortælle, hvordan scorerne for en gruppe er spredt ud fra gennemsnittet. Et lille normalområde betyder, at de fleste resultater ligger tæt på gennemsnittet, mens et højt normalområde betyder, at resultaterne er mere spredte.
95% of af respondenterne scorer inden for normalområdet.
Dette er den fulde liste af ressourcer relateret til kompetencerne. Du kan filtrere ressourcerne efter kompetence og type ved hjælp af drop-downs.
Kopier og gem følgende link. OBS: Enhver med linket kan se resultatet.